Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Emma Eriksson lämnar Le Bureau

Publicerad: 7 juli 2017, 13:59

Medgrundaren och art directorn Emma Eriksson lämnar Le Bureau efter 11,5 år på byrån. Hon börjar i stället på Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Le BureauForsman & Bodenfors

Emma Eriksson och ett par andra TBWA-avhoppare grundade Le Bureau i slutet av 2005. På Forsman & Bodenfors börjar hon i augusti.

– Jag trivs jättebra på Le Bureau, men 11,5 år är en lång tid. Jag har under ett tag haft en längtan efter att få fokusera ännu mer på det kreativa, eftersom jag är art director i grunden. Men när man driver byrå är det mycket annat som måste göras, säger hon.

Att lämna byrån hon var med och startade var inget lätt beslut.

– Att vara med och bygga upp en så kreativ och fin arbetsplats har betytt väldigt mycket för mig och det har varit utvecklande på så många sätt. Jag övervägde noggrant det här beslutet.

Varför blev det Forsman & Bodenfors?
– De är så otroligt duktiga. Jag delar deras syn på kommunikation och de har en spännande byråkultur. Sedan är det många duktiga seniora kreatörer som jobbar på Forsman & Bodenfors, som jag ser upp till. De är också inne i en intressant fas med ett internationellt perspektiv som lockade.

Vad tar du med dig från Le Bureau?
– Framför allt alla roliga, galna och smarta kollegor och byråns vision, hur man kan göra skillnad och skapa samhällsnytta och med hjälp av reklam. Alla minnen, kärleken till det visuella och humanistiska. Kulturen.

Emma Eriksson lyfter också fram de långa relationer Le Bureau haft med till exempel Skolverket, Nationella Hiv-rådet, Wetterling Gallery, Alcro och SBAB.

Har du något tips för långa byrårelationer?
– Att lyssna och utmana. Ömsesidig respekt, ärlighet och förståelse samt att lära känna varandra ordentligt. Att på riktigt se sig som ett lag ihop med kunden.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.