Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 25 april 2016, 11:31
Från vänster: Jonas Mannelqvist, Pia Wiberg, Johanna Lorentzon, Carin Hesselroth, Jesper Svensson och Karin Lindvall.
Foto: Pressbild
Eventbyrån Fusion Experience valde bort jobbannons på nätet – i stället ville de hitta sina tre nya talanger via lappar på stan. Nu är jakten klar.
Resumé berättade i november om Göteborgsbaserade eventbyrån Fusion Experience som använde sig av ett lite annorlunda sätt att hitta nya medarbetare – nämligen via lappar på stan. Lapparna sattes upp hos konkurrenter som CP+B, DDB och Forsman & Bodenfors.
Nu har Fusion Experience lyckats finna sitt team. Nya på byrån är Jonas Mannelqvist, med flera års erfarenhet inom event och senast drivit eget bolag, Pia Wiberg, Account Manager från Grey och Karin Lindvall, Account Manager som närmast varit eventansvarig på Ford.
– Vi ser ett stort förtroende från våra kunder med både nya uppdrag och långsiktiga samarbeten vilket gör att vi behöver bli fler. Med de här rekryteringarna stärker vi byrån och vårt erbjudande ytterligare vilket även ger oss möjlighet att lägga in en extra växel framåt, säger Jesper Svensson, vd på Fusion, i en kommentar.
Fusion Experience grundades under 2014 och sitter tillsammans med Göteborgsbyråerna Change the agency och Valentin & Byhr. Byrån har nu elva anställda.