Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

FAB Media startar contentstudio

Publicerad: 24 Oktober 2016, 08:31

Malin Karlunden.

Foto: Pressbild

FAB Media drar ned utgivningen på sina pappersmagasin. Samtidigt satsar de på en ny contentstudio med Malin Karlunden som redaktör.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerFAB MediaAnders Juhlin

I fredags berättade Resumé att FAB Media (tidigare Frida förlag) skrotar magasinet Solo och drar ned utgivningstakten på Frida. Syftet är att spara pengar och istället satsa hårdare digitalt. Nu startar de contentstudion FAB Lab och rekryterar Malin Karlunden som kommersiell redaktör. Hon kommer från Land och LRF Media.
– Det här känns förstås superspännande. Hela FAB Media brinner verkligen för sin målgrupp och är därför helt orädda inför att, precis som dagens unga kvinnor, kasta sig ut och testa alla plattformar och möjligheter i den digitala världen, säger hon i en kommentar.

FAB Medias vd Anders Juhlin kommenterar värvningen:
– Malin är extremt vass på att skapa digitalt innehåll som användarna älskar. Att hon dessutom är grym på att optimera distributionen för att innehållet ska få den bästa effekten för våra kunder, gör henne perfekt för den här rollen.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.