Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

FAB Media värvar Flora Wiström

Publicerad: 1 mars 2017, 12:22

Förra veckan lanserade FAB Media den nya, digitala medietjänsten Baaam som riktar sig till unga tjejer i åldern 20-35 år. Nu knyts influencern, Flora Wiström, till Baaam.


Ämnen i artikeln:

InfluencerInfluencer marketingFAB Media

Flora Wiström har en bakgrund som författare, illustratör, bloggare och poddare. Närmast kommer hon från Metro Mode. Tidigare i år gav hon ut sin debutroman "Stanna" på Bonnier Carlsen. I bloggvärlden har Flora Wiström varit aktiv under tio års tid.

– Flora Wiström är medveten, smart och modern – en perfect match med Baaam, säger Sara Grundberg, innehållschef på FAB Media i en kommentar.

FAB Medias digitala satsning Baaam är en mobil, social och digital medietjänst som syftar till att inspirera och engagera användarna där de är och helt på deras villkor.

– Jag ser fram emot att bidra med en personlig och trovärdig röst och hoppas kunna inspirera och väcka nya tankar. Det känns fint att få göra det på en ny plattform som verkligen sprakar av engagemang. Så jag är väldigt, väldigt peppad. Vi når en grupp som ska tas på allvar, kommenterar Flora Wiström.

Genom förvärvet av Flora Wiström stärker Baam nu även upp sitt arbete med influencers.

– Flora är ett mycket välkommet tillskott till Baaam. Hon är en inspirerande multitalang som sticker ut i floden av influencers, säger Sara Grundberg, innehållschef på FAB Media i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.