Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

FLB Europa stärker upp inom sociala medier

Publicerad: 19 Augusti 2019, 07:29

Linnea Lindblad.

Linnea Lindblad lämnar Glory Days för rollen som social media & community manager på FLB Europa.


Ämnen i artikeln:

FLB EuropaGlory Days

Linnea Lindblad kommer senast från content marketing-byrån Glory Days där hon haft rollen som kundansvarig projektledare för kunder som Lagerhaus, Friends och Stayhard.se. På FLB Europa kommer hon i rollen som social media & commnuity manager ansvara för att stärka byråns kompetens inom sociala medier, och leda utvecklingen av det arbetet.

– Det känns jättekul att få ansluta till gänget på FLB Europa. Jag ser fram emot att ta nästa steg i min yrkesroll och även att kunna bidra med mina egna erfarenheter för byråns alla spännande uppdrag, säger Linnea Lindblad i ett pressmeddelande.

På  FLB:s kundlistan finns bland andra Norrlands Ljus, The Naia Initiative, Klarna och Gjensidige. Byrån har även inlett ett samarbete med it-bolaget IP-Only som nyligen lanserat sin första stora konsumentkampanj.

David Becker, vd på FBL Europa, kommenterar:

– Linnea har tidigare arbetat tillsammans med flera varumärken som är dokumenterat skarpa i att driva sin affär i digitala kanaler och hon har stor förståelse för modern innehållsproduktion och aktivering. Precis vad våra nya uppdrag behöver. Jag är såklart väldigt glad att hon anslutit sig till oss och blir en del av framtiden vi bygger på FLB Europa,.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

FLB EuropaGlory Days

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.