Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Förstärker inom influencer marketing

Publicerad: 5 december 2016, 13:21

Aller media fortsätter sig satsning inom influencer marketing genom rekryteringen av Ida Antebro från Metro Mode. Samtidigt får Alicia Sternin en ny roll inom influencer marketing-teamet.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingAller Media

I förra veckan rapporterade Resumé om hur Aller media gjort sig av med alla mediesäljare, ledningen motiverade nedskärningen med att man vill följa medieutvecklingen genom ett vassare erbjudande inom programmatic och influencer marketing. Nu kommer en förstärkning på det sistnämda området.

Ida Antebro
har ingått i Metros avdelning creative sales med ansvar för försäljning på Metro Mode där en stor del innefattas av influencer marketing.

– Att få över Ida Antebro innebär att vi än mer förstärker vårt erbjudande inom influencer marketing, men även innebär det ett lyft för hela vårt digitala utbud, säger Helena Holmström, ansvarig för native studio på Aller media i en kommentar.

Ida Antebro har flera års erfarenhet av digital försäljning och är specialiserad på att arbeta med influencers.

– Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med några av Sveriges starkaste varumärken där mina erfarenheter kommer att vara värdefulla. Jag ser också fram emot att lära mig mycket från ett stort mediehus som Aller media, säger Ida Antebro i en kommentar.

Alicia Sternin har under det senaste året  arbetat med flera större influencer-affärer inom säljavdelningen på Aller media. Hon kommer nu att gå över till Aller medias Native Studio där Influencer Marketing ingår.

– Alicias engagemang och erfarenhet ger oss snabbt fart då hon redan är på plats. Hennes starka relationer skapar goda förutsättningar för att bygga spännande samarbeten, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media.

Enligt Hannah Sjöström, head of influencers på Aller media, är rekryteringarna ett led i att utveckla Aller medias kreativa koncept.

– Efterfrågan på våra profiler är enorm just nu, så vi måste växa med den. Då är det extra roligt att få jobba med Ida, som är en av de vassaste i branschen och Alicia som redan är varm i kläderna. De stod högst upp på min lista över drömrekryteringar, säger Hannah Sjöström.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.