Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Fotbollförbundet har ny marknadschef

Publicerad: 20 November 2019, 12:14

I början av året presenterades Helena Taube Rehnmark som ny försäljningschef på Fokus. Nu blir hon ny marknads och försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet.


Ämnen i artikeln:

Svenska FotbollsförbundetHåkan Sjöstrand

Innan Fokus har Helena Taube Rehnmark bland annat varit försäljningschef på Bonnier Magazines & Brands, annonsdirektör på Forma och försäljningschef på Bonnier Publications.

Hon har också haft flera förtroendeuppdrag inom föreningslivet, bland annat för Friskis & Svettis, och initierat och drivit nätverk och mentorskap för kvinnor inom kommunikationsbranschen.

– Jag är oerhört glad att kunna presentera Helena Taube Rehnmark som SvFF:s nya marknads- och försäljningschef. I Helena har vi hittat en erfaren, mycket driven och kreativ ledare, med ett starkt fokus på affärsutveckling och intäktsskapande. Hennes förmåga att skapa tydlighet, engagemang och starka resultat kommer att ta vårt marknads- och försäljningsarbete till en ny nivå, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare SvFF i ett pressmeddelande. 

Helena Taube Rehnmark, tillträdande marknads- och försäljningschef, SvFF kommenterar: 

– Det här är ett drömuppdrag! Få företeelser i vårt samhälle skapar så mycket engagemang och glädje som fotbollen. Att få möjligheten att utveckla och driva svensk fotbolls kommersiella arbete framåt, tillsammans med det fantastiska team som finns på SvFF känns både lustfyllt och viktigt. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.