Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Fotografiskas nya marknadschef

Publicerad: 8 September 2015, 12:52

Margita Ingwall, ny marknadschef på Fotografiska.

Margita Ingwall är ny pr- och marknadschef på Fotografiska. Hon tar över efter grundaren Per Broman som tillfälligt haft rollen.


Ämnen i artikeln:

MarknadschefPer BromanFotografiska

I våras skedde en stor omstrukturering i Fotografiskas ledning. Vd:n Anna Berggren lämnade liksom pr-och marknadschefen Amanda Koutra. Den sistnämnda ersattes tillfälligt av Fotografiska-grundaren Per Broman.

Nu har museet en ny permanent lösning på plats. Margita Ingwall tar över ansvaret för Fotografiskas kommunikation. Hon kommer närmast från tjänsten som chefredaktör på BMW Magasin. Tidigare har hon jobbat på Expressen, TV4, TV3 samt som kommunikationskonsult. Hon har också erfarenhet av att arbeta som socionom.

– Vi valde Margita för hennes förmåga att ständigt hitta nya storys som engagerar. Fotografiska är en genuint kreativ plats och Margita en genuint kreativ person. Med sitt stora kontaktnät samt bakgrund som socionom och journalist, inom både TV och print, tillför hon oss värden som kommer göra Fotografiska till en ännu mer intressant och ständigt pulserande upplevelse, kommenterar Per Broman.

Själv säger Margita Ingwall:
– Att få bidra till att utveckla detta redan så välutvecklade ställe är en extremt lockande utmaning. Särskilt i denna tid av ständigt slagna besöksrekord. I det här huset pågår en oavbruten puls av sånt som gör livet värt att leva. Här är alla, både medarbetare och gäster medskapare av upplevelsen, vare sig det är konst, mat, musik eller sköna häng. Att fånga dessa storys och sprida dem ingår i mitt uppdrag att driva Fotografiskas PR&Marknadsarbete. Ett rent privilegium.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.