Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Från Berghs till LRF Media

Publicerad: 20 december 2016, 08:52

Johan Svensson.

Foto: Pressbild

Johan Svensson lämnar Berghs för att bli affärsutvecklingschef på LRF Media.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationLRF Media

Hos Berghs School of Communication har Johan Svensson också haft rollen som affärsutvecklingschef, men också varit föreläsare. Nu går han över till ett liknandejobb – fast på mediesidan.
– Jag är glad att ha rekryterat Johan till oss och är säker på att han kommer att bidra med massor av spets, energi och driv i vår affärsutveckling. Johans fokus på kund och förmåga att se rätt trender och affärer kommer att vara en av nycklarna för oss i vår fortsatta resa, säger LRF Medias vd Ann Henriksson i ett pressmeddelande.

Under året har LRF Media renodlat verksamheten och sålt av sina konsumenttitlar till Bonnier Tidskrifter. Kvar finns varumärken som ATL, Lantmannen och Land Lantbruk.
– LRF Media har klarat av en tuff och nödvändig omställning och är i mina ögon ett av de allra intressantaste mediebolagen i dag. Jag attraheras av den tydliga inriktning som mediehusets varumärken nu tillsammans står för, och är övertygad om att det är grunden för många spännande koncept och samarbeten framåt. Det ska bli oerhört roligt att få vara med och leda arbetet att utveckla affärer för hela Sverige och framförallt inom det gröna näringslivet, säger Johan Svensson om sitt nya jobb.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.