Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Från Egmont till Sponsorsäljarna

Publicerad: 11 april 2016, 15:10

Daniel Hamrin går till Sponsorsäljarna.

Foto: Press

Daniel Hamrin lämnar rollen som säljansvarig på Egmonts konceptavdelning för att bli delägare i Sponsorsäljarna.


Ämnen i artikeln:

EgmontSponsorskap

Sponsorsäljarna startade 2014 och arbetar som mäklare för kommersiella partnerskap inom musik, sport, tech, mode och mat. I januari 2016 tillträdde Joakim Francke, tidigare försäljningschef för Aller medias veckotidningar, som vd för bolaget.

LÄS MER: Joakim Francke får vd-jobb

Nu rekryteras Daniel Hamrin, närmast Creative sales och ansvarig för säljet vid Egmonts konceptavdelning. Han har en bakgrund som försäljningschef för nyhetsmagasinet Fokus och har även arbetat som KAM vid Bonniers och MTG:s organisationer. Hamrin blir delägare och kommer arbeta med försäljning riktat mot sponsorsidan, men även med rättigheter och evenemang.

– Ju mer digital världen blir desto mer ökar värdet på att träffa kunderna live.I en värld där innehåll är hårdvaluta, kan partnerskap vara den motor som behövs för att skapa just innehåll, både digitalt och offline. Alltid med effekt för varumärket och försäljning i fokus, säger Daniel Hamrin i en kommentar.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

EgmontSponsorskap

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.