Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 21 juni 2016, 07:45
Thomas Myrhed.
Foto: Pressbild/Spoon
Thomas Myrhed har tidigare varit digital marknadschef på eBay och nu senast digital strateg och account director åt storföretag som Ikea och Jetpak på MEC.
Nu ska han istället leda arbetet med digital distribution åt olika uppdragsgivare på contentbolaget Spoon.
– Det som lockade mig är styrkan i content marketing och att Spoon har ett branschledande erbjudande. Min erfarenhet utifrån är att Spoon har hög trovärdighet, är vassa kommunikativt, lyckas hålla kreativ höjd och jobbar med kunder som de flesta byråer bara kan drömma om, säger Thomas Myrhed i en kommentar.
Han ska bland annat ta fram kund- och målgruppsanpassade mediestrategier, segmentering, data och optimering, device- och plattformsanpassad kommunikation.
– Medielandskapet förändras snabbt och det som var "best practice" för ett år sedan kan vara inaktuellt i dag. Vi behöver förhålla oss till mobilen som ett nav i mediekonsumtionen, minskat tv-tittande samt ökad användning av Adblockers och då är content marketing och native advertising mer relevant än någonsin, fortsätter Thomas Myrhed.
Anna Aurell, Agency Director på Spoon i Stockholm:
– Thomas breda kompetens och erfarenhet av digital marknadsföring har varit avgörande för oss. Han kommer bidra till vår verksamhet med djup kunskap om distribution och förstärka vårt kunderbjudande.
Mårten Färlin