Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Från Metro till P-Agency

Publicerad: 30 mars 2016, 11:57

Metros försäljningschef Daniel Eriksson går över till P-Agency som delägare och vd.


Ämnen i artikeln:

Metro

P-Agency hjälper företag med varumärkesanalys och jobbar bland annat med celebrity endorsement. Bolaget företräder i dag ett hundratal klienter både nationellt och internationellt.

– P-Agency kändes helt rätt för mig nu. Det är spännande att kliva in som delägare i ett bolag som arbetar innovativt och trovärdigt med ambassadörskap. De har ett helt nytt tänk som jag tror på och som vd kommer jag få möjlighet att utveckla det vidare, säger Daniel Eriksson i ett uttalande.

Bolaget styr upp projekt där offentliga personer deltar. Ett exempel är Smarteyes kampanj med Malin Åkerman och Danny Saucedo.

– Vi vill utveckla vår verksamhet inom sociala medier samt sponsorförsäljning, där ser vi att Daniel kan stärka vårt team, säger Pierre Garami som tillsammans med Peter Hedström, och nu även Daniel Eriksson, äger P-Agency.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.