Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Från Microsoft till Finnair

Publicerad: 5 november 2015, 13:28

Heléne Lidström väljer finskt.

Foto: Pressbild.

Heléne Lidström, tidigare på Microsoft, blir globalt varumärkesansvarig på flygbolaget Finnair.


På Microsoft har hon varit sedan 2002, bland annat som marknadschef. Den nya titeln på Finnair blir VP Brand, Marketing & Customer Experience. Jobbet innebär att stärka positionen på samtliga nyckelmarknader.

– Hon kommer till oss med bred internationell erfarenhet inom såväl varumärkes- och marknadskommunikation som affärsdrivet förändringsarbete. Den kompetensen hjälper oss i målsättningen att öka försäljningen, nå ut till fler och stärka vårt varumärke, säger Juha Järvinen, kommersiell chef på Finnair, i ett pressmeddelande.

Heléne Lidström tror att det faktum att hon inte kommer från resebranschen kan vara en tillgång.

– Det finns massor med kompetens på Finnair och förhoppningsvis har jag andra erfarenheter och insikter att dela med mig av. Inte minst ser jag fram emot att leda arbetet utifrån den nya visionen i sikte: "Unique Nordic Experience", säger hon.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.