Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 23 Augusti 2016, 13:44
Från vänster: Anna Boberg, Louise Sallander, Pernille Nylén Janze.
Foto: Pressbild
TBWA Stockholm stärker upp med ny trio. Dessutom satsar de på pr genom rekryteringen av Louise Sallander från Prime.
Louise Sallander får uppdraget att utveckla reklambyrån TBWA:s erbjudande inom pr. Hon kommer närmast från Prime där hon arbetat som mediespecialist med fokus på internationella kampanjer.
– Vi har alltid gjort kanaloberoende idéer och i takt med mediekartan ritas om är det helt naturligt för oss att stärka upp med PR-kompetens. Jag är superglad över våra senaste rekryteringar, säger Kalle Widgren, vd/cd på TBWA i en kommentar.
Byrån har även rekryterat produktionsledaren Pernille Nylén Janze från Doe Blomberg Gottberg och kreatören Anna Boberg från Berghs School of Communication.
– Att gå till TBWA som är ett av världens bästa reklambyrå-nätverk känns såklart väldigt roligt. Med främsta uppgift blir att utveckla erbjudandet genom att bidra med ett annorlunda perspektiv och integrera PR tidigt i de strategiska och kreativa processerna, kommenterar Louise Sallander.
Fredrik Thambert