Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Frida Åberg till Bonnier Tidskrifter

Publicerad: 10 Maj 2017, 08:10

Frida Åberg får den nyinträttade rollen som övergripande chef för Creative Studio och Insikt på Bonnier Tidskrifter.


Ämnen i artikeln:

PHDBonnier TidskrifterFrida Åberg

Frida Åberg kommer från PhD där hon jobbat som client service director. Hennes nyinrättade roll på Bonnier Tidskrifter innebär att hon kommer att leda BT:s satsning på kommunikationsstrategier, produktion, optimering och analys.

– Det känns jättespännande att efter många år på mediebyråsidan gå över till Bonnier Tidskrifter. Ett företag med anor och som har utvecklats enormt! I dag har Bonnier Tidskrifter en stor familj av varumärken med många olika produkter och plattformar som är starka och håller väldigt hög kvalitet. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och fortsätta utveckla affärerna tillsammans med mina nya kollegor, säger Frida Åberg.

Under det senaste året har Bonnier Tidskrifter producerat konceptaffärer på flera av sina plattformar samt arbetat med kunder som Netflix, Pampers, Plantagen och McDonalds.

– Under många år har vi varit experter på att producera innehåll åt våra kunder i syfte att utbilda, inspirera och guida specifika målgrupper. Oavsett plattform är vi grymma på att se till att innehållet får hög räckvidd i önskad målgrupp. Det vi producerar inne på Creative Studio är inte tilläggsprodukter till annonsaffären, det är många gånger kärnan i affären för oss säger Andreas Sandin, annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter.

Frida Åberg tillträder sin nya tjänst den 1 september 2017.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.