Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag13.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Fyra nya medarbetare till Cube

Publicerad: 29 Maj 2019, 08:48

Influencerbyrån Cube utökar teamet med rekryteringar från bland annat Perfect Day och Nöjesguiden.


Ämnen i artikeln:

PresskontakternaPerfect Day MediaSchibstedCubePerfect Day

Under 2018 såg influencerbyrån Cube en tillväxt på hela 50 procent, med en omsättning som landade på cirka 45 miljoner kronor. I april blev det även känt att bolaget köpt upp de två danska konkurrenterna SMAC Agency och Hippo Talent Management.

I samband med det har man gjort om sin egen kommunikationsplattform samt format om erbjudandet mot marknaden för att inta en position som "The Human Centric Agency". "Human Centric" syftar både till reklamen och dess värde för publiken samt till agenturverksamheten som kärnan i bolaget.

Cube utökar nu sin organisation med fyra nya medarbetare för att möta efterfrågan på marknaden.

Johanna Östling får rollen som influencer manager och kommer senast från Presskontakterna.

Sofia Malmros ansluter som ny campaign manager och jobbade tidigare hos Perfect Day Media.

Paulina Berntsson blir client manager och kommer senast från Schibstedt.

André Vial får också en roll som client manager. Han kommer senast från Nöjesguiden och har en bakgrund inom brand activations hos kunder som Carlsberg.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.