Folk på väg
Fyra nya till ANR BBDO
Publicerad: 19 april 2016, 12:59
En ny kvartett på ANR BBDO.
ANR BBDO har tagit in fyra nya medarbetare. Bland annat från Honesty och Be On.
FT
Fredrik Thambert
Reklambyrån går nu ut och berättar att de anställt fyra nya personer under 2016, och att de fortsatt är på jakt efter nya talanger.
Jenny Canborn är pr-specialist och kommer senast från Be On. Där var hon bland annat inblandad i spridningen av viralsuccérna The Epic Split för Volvo Lastvagnar och Like a Swede för TCO.
Gisela Andersson är AD och kommer närmast från Honesty där hon bland annat har jobbat med Alvedon, Halebop, Scandic och Viaplay.
Urban Wirdheim har jobbat som frilans sedan han lämnade Berghs i fjol. Grafikern Christoffer Widell har också frilansat hos flera byråer och haft uppdrag för kunder som Mood Stockholm, Scania och If.
– Det är avgörande för vår utveckling att kunna rekrytera rätt personer. Vi är jättenöjda med dessa handplockade talanger som alla besitter någonting som vi tycker är spännande och unikt, säger Pontus Karlsson, vd på ANR BBDO, i en kommentar.