Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Fyra nya till B-Reel

Publicerad: 30 Oktober 2019, 09:05

B-Reel rekryterar fyra nya medarbetare.

Foto: Pressbild

Vanessa Bradanini-Ahlqvist, Andrea Dahlbäck, Petter Hernmarck och Helena Månsson förstärker reklambyrån B-Reel.


Ämnen i artikeln:

B-ReelJesper KlingDroga5Seventy Agency

– Vi välkomnar ett Ninja Turtles i byråversion som förstärker oss på olika sätt i alla delar av organisationen. Svenska och internationella, byrå och start-up, strategi och kreativitet, säger Jesper Kling, managing director på B-Reel Stockholm, i ett pressmeddelande. 

De fyra nya som förstärker B-Reel är:

Vanessa Bradanini-Ahlqvist, brand manager, kommer senast från varumärkesbyrån Seventy Agency. Innan dess har hon jobbat flera år i London som account manager på bland annat Ogilvy, Geometry och VCCP. 

Andrea Dahlbäck, strateg, stod med ena foten i en karriär som psykolog innan hon via Hyper Island sadlade om till reklamvärlden. Hon har sedan dess jobbat på Nord DDB som planner.

Petter Hernmarck, art director, handplockades till Droga5 i New York direkt från Berghs. Efter fem år i USA under Droga5 återvände han till Sverige och Åkestam Holst 2014. 

Helena Månsson, designer, ansluter från fintech-startupen Tink där hon hade rollen som brand designer. Hon har tidigare även varit på Snask och praktiserat på retailbyrån Delta Republic

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev