Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Fyra nya till Juno PR

Publicerad: 15 Oktober 2019, 07:18

Pr-byrån Juno, med hållbarhetsfokus och kunder som Oatly, Tradera och Läkarmissionen, växer med fyra nya medarbetare med bakrgund inom politik, skola, kommunikation och inom hållbarhetsområdet.


Ämnen i artikeln:

Juno

De fyra rekryteringarna är:

Johanna Zetterström
– Projektledare med bakgrund som lärare, redaktör och manusförfattare inom utbildning.

Fredrik Elisson – Kundansvarig som senast kommer från Prime där han var planner och hållbarhetsspecialist, med fokus på globala B2B-kunder. Fredrik ansvarade också för Grön Ungdoms digitala valkampanj under 2018.

My Morinder – Kundansvarig som under flera år arbetat på kundsidan, senast som marknadschef på TID Watches. Tidigare bakgrund som PR- och sociala medier-ansvarig på Mini Rodini och PR-ansvarig på iZettle. Har även varit projektledare på Jung Relations.

Erik Norman – Juniorkonsult som är utbildad statsvetare med bakgrund på Demoskop.

– Hållbarhetskommunikation när den är som bäst involverar både politik, näringsliv och medborgare. Därför känns det strategiskt rätt och väldigt bra att vi nu växer med personer som har erfarenhet från fler områden än enbart kommunikation, säger Caroline Jungsand, grundare Juno PR i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Juno

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.