Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Fyra nya till Schibsteds innehållsstudio

Publicerad: 12 September 2016, 13:48

Foto: Schibsted

Schibsted förstärker Content Studio med fyra.


Schibsteds Sverige nystartade Content Studio går bra och tre nya kommersiella redaktörer och en analytiker anställs därför. Hittills i år har kampanjer gjorts för närmare 100 kunder.

Satsningen på content marketing lanserades i januari i år. Med de nya tjänsterna kommer studion att ha tio anställda.

De nytillkomna är:
Liv Hävermark blir kommersiell redaktör. Hon kommer från Aftonbladet.
Johanna Westergård blir kommersiell redaktör. Hon kommer från Aftonbladet.
Joanna Bartley blir ny kommersiell redaktör. Hon kommer från TT.
Alexander Frid Kahn blir ny produktspecialist för analys och mätning. Han kommer från Omni.

– Grundtanken med native är att upplevas relevant, upplysande och inspirerande i den kontext man väljer att annonsera i. Därför är det viktigt för oss att de redaktörer som producerar innehåll tillsammans med våra kunder har stor erfarenhet från redaktionellt arbete, och gärna på Aftonbladet och Omni som i nuläget är våra huvudsakliga distributionskanaler, säger Tobias W Lindner, redaktionschef på Schibsted Content Studio, i ett pressmeddelande.

Björn Wallenberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.