Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Går från Schibsted till Egmont

Publicerad: 21 Mars 2016, 13:39

Annika Jeppsson ska hjälpa till i Egmonts satsning på native.


Ämnen i artikeln:

EgmontNative AdvertisingSchibstedRekrytering

Egmont Publishing satsar vidare digitalt genom att anställa Annika Jeppsson som kommersiell redaktör med fokus på native advertising.

Annika Jeppsson kommer närmast från Schibsted-bolaget Minimedia där hon arbetat i flera år med kunder som SEB, LO och Reebok. Dessförinnan har hon jobbat för Aftonbladet, Direktpress och Dagens Medicin.

– Vi är väldigt glada att Annika börjar hos oss. Hon har exakt den kompetens som vi behöver för att kunna skapa effektiv innehållsmarknadsföring åt våra kunder, skriver Thomas Eriksson, digital förlagsredaktör på Egmont Publishing, i ett pressmeddelande.

Annika Jeppsson är också nöjd med sitt nya jobb på Egmont.

– Det känns jättekul att vara med om den här satsningen och tillsammans med mina nya kollegor sätta formen för hur vi ska jobba med native. Jag ser fram emot en spännande vår fylld med både utmaningar och nya kreativa lösningar, skriver Annika Jeppsson.

Annika Jeppsson kommer att ingå i Egmonts digitala webbredaktion som driver sajter som Svensk Golf, Vagabond, King Magazine, auto motor & sport och Hus & Hem.

Sanna Wolf-Watz


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.