Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Go Green väljer BBH Stockholm

Publicerad: 30 Oktober 2018, 11:59

Nu står det klart att BBH Stockholm blir GoGreens nya Brand Partner. Efter en pitch där Lantmännens varumärke valde mellan en handfull byråer med expertis inom det digitala segmentet.


Ämnen i artikeln:

BBH Stockholm

– Vi har letat efter en byrå som kan möta våra krav på digital service och samtidigt arbeta med strategin kring vårt varumärke och våra produkter. BBH Stockholm visade i tidigt skede att de förstod briefen och matchade våra krav på lite mer nytänkande. BBH Stockholm adderar även ytterligare en aspekt i att se utmaningar och lösningar på hur vi kan växa på en marknad där de digitala möjligheterna öppnar för en helt ny affär och strategi, säger Stefan Albertson, Marketing & portfolio manager på Lantmännen Cerealia/GoGreen i ett pressmeddelande.

GoGreen är en del av Lantmännen Cerealia och har som uttalat mål att "revolutionera grön matlagning". BBH Stockholms uppdrag är att få GoGreens varumärke och produkter att växa på marknaden.

– Vi ser fram emot ett nära samarbete med GoGreen för att etablera varumärket som ett ännu mer naturligt val för människor som värdesätter det gröna alternativen till en bra smakupplevelse. På BBH Stockholm tycker vi om att utmana satta konventioner och det skall bli mycket intressant att tillsammans med GoGreen arbeta fram konsumentupplevelser och kommunikation som är värdeskapande för den enskilde konsumenten, säger Katrin Hellbom, chief operating officer, BBH Stockholm i en kommentar.

Samarbetet är redan i full gång och de första delarna av uppdraget kommer sannolikt att släppas under Q1 2019.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BBH Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.