Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Graviz Labs rekryterar tungviktare från Diageo – siktar internationellt

Publicerad: 4 December 2019, 14:30

Diageos Nordeuropeiska marknadsdirektör Maria Wessel ska ta Graviz Labs och AI-verktyget My Telescope ut i världen.


Ämnen i artikeln:

Graviz

För två år sedan lanserade kommunikationsbyrån Graviz det AI-baserade analysverktyget My Telescope, ett verktyg och en verksamhet som sedan dess lagts i systerbolaget Graviz Labs. Bolaget drivs av Graviz tidigare vd Rodrigo Pozo Graviz. Verktyget ska med hjälp av artificiell intelligens förenkla arbetet med research och insikter och är framtaget med hjälp av matematikerna Gabriel Isheden, Sebastian Rosengren och Carl Ringqvist.

Nu plockar Graviz Labs in Maria Wessel, tidigare Nordeuropeisk marknadschef på dryckesjätten Diageo, som ny chief operating officer. Tanken är att Maria Wessel ska vara med och driva företagets internationella expansion.

– Vi är stolta över att ha kunnat rekrytera så seniora profiler i ett så tidigt skede i bolaget. Svenska bolag ligger efter i dataanvändning och jobbar rätt analogt, de börjar nu inse effekten av datadriven hjälp men internationellt har många redan växlat om. Därför behöver vi rutinerade personer med internationella nätverk så att vi kan finnas där vi bäst behövs. Maria kommer dessutom in med en gedigen ledarskapserfarenhet vilket redan ger frukt, säger Rodrigo Pozo Graviz, grundare av Graviz Labs.

– Jag har lång erfarenhet av internationella varumärken och vet att insikter är det viktigaste verktyget för försäljning och varumärkesframgång. Data är idag den största källa till mänskligt beteende vi någonsin haft tillgång till. My Telescope känns därför som en spännande framtidstjänst med enorm expansionspotential, säger Maria Wessel.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Graviz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.