Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Graviz Telescope tar in Aurore Belfrage

Publicerad: 31 Januari 2019, 07:50

AI-plattformen Graviz Telescope som hjälper marknadsförare att påvisa marknadsföringens kommersiella effekt tar in techdiplomaten Aurore Belfrage som extern rådgivare.


Ämnen i artikeln:

AIGraviz

I slutet av 2017 lanserade kommunikationsbyrån Graviz AI-verktyget Graviz Telescope. En plattform som hjälp av en algoritm analyserar uppfattningar om ett varumärke genom sju datapunkter. Grunden är fyra av Kotlers P:n, product, place, price och promotion men där tre egna P:n har lagts till: preference, people och proposal.

Den data som analyseras kan baseras på olika källor från statistik till marknadsundersökningar, kundrecensioner online eller reaktioner i sociala medier, men också från interna CRM-system eller årsredovisningar.

Graviz Telescopes plattform ska ge marknadsförare och reklambyråer möjligheten att belägga marknadsföringens långsiktiga effekt på affärsmålen. Nu tar man in Aurore Belfrage som var med och grundade presentkortstjänsten Wrapp och senare EQT Ventures som hon lämnade under 2018. Hon är just nu aktuell med podcasten +Katapult där hon utforskar teknologi kopplat till globala utmaningar.

– Graviz Telescope är digitalisering i praktiken: att använda AI för att växa företag mer effektivt. Det ska bli roligt att vara med på den resan, säger Aurore Belfrage i ett pressmeddelande.

– Aurore är en bolagsbyggare med erfarenheter som hjälper oss att ta nästa steg med bolaget. Att gå från att driva reklambyrå till att bygga en framgångsrik start-up är en ny verklighet för oss. Att ha en superentreprenör som Aurore som rådgivare kommer vara starkt bidragande till vår fortsatta utveckling, säger Rodrigo Pozo Graviz, vd för bolaget i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AIGraviz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.