Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

GroupM förstärker digitalt

Publicerad: 7 Februari 2017, 08:02

Kenny Spångberg och Mikael Taipale.

Foto: Pressbild

Mediebyrån GroupM rekryterar Kenny Spångberg som ny MD, samtidigt går Mikael Taipale vidare till digitala trading-avdelningen.


Ämnen i artikeln:

GroupM

Mediekoncernen GroupM, där bolag som Mindshare, Maxus och Mediacom ingår förstärker sitt digitala team. Mikael Taipale har varit med och utvecklat Xaxis, GroupMs programmatic-plattform, och ska nu ta steget till att jobba med digital trading.

– Mikael kommer att ta nästa steg och skall nu säkerställa att även vår digitala trading är lika konkurrenskraftig och innovativ. Vi är samtidigt mycket glada att kunna berätta att vi för Xaxis, som är en av våra viktigaste produkter i vår digitala portfölj, har lyckats rekrytera Kenny Spångberg som ny MD, säger Simone Skoog, nytillträdd COO på GroupM.

Kenny Spångberg har tidigare jobbat internationellt bland annat som programmatic-ansvarig på Widespace, medgrundare till Smartclip i Norden och Europachef för Spongecell.

– Vi ser verkligen fram emot att han kommer att bli en i GroupM-teamet. Vi är säkra på att han är rätt person givet hans fantastiska bakgrund, att lyfta Xaxis och se till att den är i linje med våra framtida behov för gruppen och framförallt levererar värde till våra kunder, fortsätter Simone Skoog.

Förändringen sker med omedelbar verkan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GroupM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.