Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

GroupM:s contentavdelning växer

Publicerad: 20 November 2018, 09:08

GroupM satsar stort på att bygga upp sin contentavdelning mStudio. Sedan starten hösten 2017 har teamet vuxit från tre till 16 personer.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerGroupMContent

Affärsområdesansvarige Henrik Berglind, som tidigare har jobbat erfarenhet av att bygga contentbyråer, klev in som anställd nummer fyra på mStudio i början av 2018. I dag har avdelningen gått från produktions- till contentenhet och växt till 16 personer.
Bland kunderna återfinns Nordea, Ford och Blueair.

– Vi har anpassat mStudio efter en efterfrågan som överträffat alla våra förväntningar och har nu ett kompetent, kreativt och tekniskt team som kan leverera på koncept, idé och produktion. Utöver vår tekniska spets är en annan styrka närheten till dem som genomför köp, optimerar kampanjer och hanterar data. Alla pratar om att vara agila. Vi lever upp till det, säger Henrik Berglind i ett pressmeddelande.

Med mStudio kan GroupM erbjuda produktion inom ett stort antal discipliner och under första kvartalet planeras nu även en ombyggnation i GroupM-huset för att skapa utrymme för än mer kreativitet via en ljud-, foto- och filmstudio inhouse.

Martin Hugosson, GroupMs vd om satsningen inom contentområdet:

- Vi har valt att förena kreativitet med en förståelse för och kunskaper inom data och tech. Genom kombinationen kreativitet och smart teknologi kan mStudio därför berätta våra kunders historier på ett engagerande sätt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerGroupMContent

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.