Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

GroupM värvar ingenjörsduo

Publicerad: 8 Januari 2019, 09:00

Andreas Nordfors och Björn Vilson

GroupM har anställt två ingenjörer för att stärka sitt erbjudande inom Business Science.


Ämnen i artikeln:

Group M

I höstas anslöt Björn Vilson till GroupM från data science-företaget Nepa och nyligen rekryterades Andreas Nordfors från Facebook, även han med mångårig erfarenhet från bland annat Nepa.

Antalet sätt att mäta effekt av traditionell och digital media har ökat explosionsartat under de senaste åren, samtidigt har ekosystemet blivit alltmer komplext. GroupM märker i sin vardag hur flera bolag, oavsett storlek, saknar det som krävs både vad gäller mätportföljen eller tydliga nyckeltal för att kontinuerligt agera på insikterna och optimera affärsresultaten.

– Konsumentresor sker idag över fler kontaktytor och i fler walled gardens än någonsin. Här krävs ett sofistikerat och brett angreppssätt där mediebyråerna har en fördelaktig position i gränslandet mellan teknik, data och media. Andreas och Björn kommer på ett föredömligt sätt komplettera våra programmerare, analytiker och medieexperter och addera spetskompetens som skapar värde för våra kunder, säger Niklas Hedberg, Chief Growth Officer på GroupM i ett pressmeddelande.

Andreas Nordfors, nytillträdd Marketing science director säger i en kommentar:

– GroupMs tunga investeringar i teknik och data innebär en bred och innovativ grund att jobba från inom business science-området. Byråns unika förutsättningar på marknaden med en egen DMP tar möjligheterna till datadrivna köp till nästa nivå. Det blir nära mellan insikt och action och på så sätt kan vi göra stor skillnad för annonsörer. Det blir en spännande resa att vara med på.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Group M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.