Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Guldäggsvinnande kreatörsduo till NORD DDB

Publicerad: 18 December 2019, 10:20

Pontus Widell och Anders Hellström

Abby Priests prisade kreatörsduo Pontus Widell och Anders Hellström går till NORD DDB. De ligger bland annat bakom Adobes prisbelönta kampanjer ”The Lost Typography of Bauhaus” och ”The Original Brushes of Edvard Munch”.


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Pontus och Anders anslöt till Abby Priest för fyra år sedan när Priest PR köpte upp Abby Norm. Dessförinnan kommer Pontus från Edelman Deportivo och Anders från Mother New York.

– Det är otroligt kul att få hit två så duktiga och trevliga personer som Anders och Pontus. Att förstärka NORD DBB med ett kreatörspar som gjort några av de jobb man själv sneglat avundsjukt på de senaste åren känns överlag väldigt bra, säger Petter Dixelius, copywriter på NORD DDB i en kommentar.

De senaste åren har duon blivit flerfaldigt belönade i tävlingar som Guldägget, Eurobest, 100-Wattaren, New York Festivals, One Show, Epica och ADC Awards.


– Vi har haft fyra fantastiska år på Abby Priest, och det är med ett visst vemod vi lämnar. Men när Nord DDB-tåget rullar in på perrongen och vinkar en ombord, ja, då hoppar man på. Jag menar, att få jobba på en byrå med så otroligt mycket strategisk och kreativ kompetens under ett och samma tak är en ynnest, säger Pontus Widell.

–NORD DDB har alltid varit en byrå vi sett upp till och inspirerats av. Så det är klart att det känns fantastiskt att kunna titulera sig Nord DDB:are, speciellt såhär i tider av fenomenala framgångar både vad gäller utmärkelser och nya spännande kunder, säger Anders Hellström.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.