Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Gullers Grupp förstärker med mediespecialist

Publicerad: 28 Maj 2015, 08:20

Ulrika Enström

Foto: Pressbild

Mediespecialisten Ulrika Enström värvas från Prime till Gullers Grupp. Den nya tjänsten tillträde hon nu i måndags.


Ämnen i artikeln:

Annika SjöbergPrimeGullers Grupp

Rekryteringen av Ulrika Enström gör att Guller Grupp stärker sitt erbjudande inom medierelationer och digitala kampanjer.

– Vi är jätteglada över att Ulrika vill arbeta med oss och vässa vårt erbjudande inom medierelationer ytterligare. Ulrikas kombinerade erfarenhet av digitala kampanjer och klassisk pr rimmar väl med hur vi vill utveckla Gullers Grupp, säger Annika Sjöberg, vd på Gullers Grupp.

Ulrika Enström kommer senast från Prime där hon också haft titeln mediespecialist. Hon har tidigare arbetat som frilansjournalist och som redaktör inom content marketing. Förutom det har Ulrika Enström varit pressansvarig på vintagekedjan Beyond Retro.

Hon berättar för Resumé att anledningen till att hon sökte sig till Gullers Grupp är att hon blivit allt mer intresserad av den typ av kunder som Gullers Grupp arbetar med.

– Jag fick upp ögonen för Gullers grupp, sedan träffades vi och på den vägen är det.

På vilket sätt kan du förstärka Gullers Grupps erbjudande inom medierelationer och digitala kampanjer?
–Jag har en redaktionell bakgrund och har jobbat mycket med mediefrågor på Prime. Det har gjort att jag har lärt mig att se och hantera kunders behov av olika medie- och publicitetsfrågor.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.