Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

H&M har tillsatt ny global marknadschef

Publicerad: 22 Mars 2019, 09:23

Sara Spännar

Foto: Mattias Bardå

Sara Spännar, med flera år på ledande positioner inom H&M bakom sig, avancerar från global kommunikationschef till att även få ansvaret över marknadsföringen.


Ämnen i artikeln:

H&MMarknadsföring

H&M står inför flera intressanta utmaningar med ökad krav på en hållbar produktionskedja och affärsmodell från konsumenterna och en strukturell förändring på marknaden som slagit ut flera aktörer med tyngdpunkten på den fysiska affären. H&M har de senaste åren svarat genom att lansera ett antal nya butikskoncept, VR-tjänster, nya varumärken, hållbarhetskoncept såsom "Take care" och förändringar i erbjudandet som kopplar samman den fysiska och digitala handeln.

Sara Spännars karriär inom H&M började 2007 då hon rekryterades från Sony som ansvarig för mode pr-erbjudandet. 2015 värvades hon till Acne Studios där hon fick rollen som pr-chef och sedermera kommunikationsdirektör.

Efter nära tre år på Acne var hon tillbaka på H&M, nu i rollen som global head of communication. Sedan i februari får hon även det globala ansvaret för marknadsföringen på klädjätten.

Resumé har sökt Sara Spännar som avböjer att kommentera den nya tjänsten.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

H&MMarknadsföring

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.