Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Hämtar digitalchef från bankvärlden

Publicerad: 18 December 2015, 11:08

Niklas Jeppsson

Marginalen Banks Niklas Jeppsson får en nyckelposition på contentbyrån OP Communication. Som ett led i företagets satsning på digital content marketing och native advertising anställs han som head of digital.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerRekrytering

Contentbyrån OP Communication förstärker sitt digitala tjänsteutbud. Ett område som byrån lägger extra mycket krut på just digitala native-lösningar, samt content marketing på webben. Därför anställs Niklas Jeppsson, som kommer från Marginalen Bank där han varit projektledare för online banking.

– Våra kunder efterfrågar digital kompetens och vi sökte därför efter någon som har en bra översyn av det digitala medielandskapet och som kan hitta kreativa och kundanpassade kommunikationslösningar. Niklas är en fena på att analysera ett företags digitala närvaro och hans kreativitet och erfarenhet gör honom till den perfekta personen att ta det här affärsområdet till nästa nivå, säger Oscar Kuylenstierna, vd på OP Communication i ett pressmeddelande.

Niklas Jeppsson har jobbat online sedan 1994, han är aktiv på sociala medier och har i dag 66 000 följare på Twitter och 18 400 på Instagram. De senaste åren har han jobbat med digitala lösningar och kommunikation inom bankvärlden.

– Det digitala är viktigt, men ska passa in hela pusslet. Att hitta nya infallsvinklar, som kanske lätt glöms bort. Bankbranschen är hårt reglerad, så vill du höras och synas digitalt får du uppfinna nya vägar, säger Niklas Jeppsson i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerRekrytering

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.