Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Han blir affärschef på SvD

Publicerad: 28 mars 2018, 12:35

Christoffer Lindvall.

Foto: Pressbild

Christoffer Lindvall blir affärschef på Svenska Dagbladet. Han har tidigare varit videochef och affärsutvecklare på tidningen.


Ämnen i artikeln:

SvDSvenska Dagbladet

Rollen som affärschef innebär att Christoffer Lindvall kommer ansvara för SvD:s digitala tillväxt på annonssidan och att sajten optimeras för såväl prenumerations- som annonsaffären. Christoffer Lindvall kommer också att ta plats i SvD:s ledningsgrupp.
– Jag är väldigt glad över att Christoffer vill ta sig an den viktiga rollen som affärschef på SvD. Hans erfarenheter från både redaktionella och kommersiella avdelningar gör honom ytterst lämpad som pådrivare och länk mellan SvD och Schibsteds centraliserade affärsverksamheter. Christoffer är en väldigt kreativ person, som är duktig på att innovera kring alltifrån nya annonslösningar till spännande samarbeten, säger chefredaktör Fredric Karén i en kommentar.

Christoffer Lindvall är just nu pappaledig, men kommer att börja sin nya tjänst den 21 maj.
– Jag är imponerad över det arbete som SvD har gjort för den digitala läsaraffären och som bevisar att många är beredda att betala för vår kvalitetsjournalistik. Samtidigt är det nödvändigt att vi nu fortsätter att utveckla även den digitala annonsaffären. Min primära uppgift blir att fokusera på den i nära samarbete med Schibsted Sales and Inventory, SSI, säger han om sitt nya jobb.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SvDSvenska Dagbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.