Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Han blir chef för BBM Sales

Publicerad: 11 oktober 2017, 11:54

Martin Mellgren.

Foto: Andreas Elgstrand

Martin Mellgren får ansvaret för säljbolaget Bonnier Business Media Sales.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Business MediaMartin Mellgren

Martin Mellgren är marknadschef på Bonnier Business Media (BBM) och ansvarig för b2b-marknadsföringen inom Bonnier News. Nu adderar han ytterligare en titel på sitt cv i form av jobbet som vd på BBM Sales som sköter försäljningen av en lång rad titlar, däribland Resumé och Veckans Affärer.
– Vi har redan kommit ganska långt, men jag ser stora möjligheter för alla våra affärsmedier inom Bonnier News. Det ska bli otroligt kul att utöver min nuvarande roll som marknadschef för B2B på Bonnier News även bli vd för vårt dotterbolag så att vi får ihop detta på allra bästa sätt, säger Martin Mellgren.

Tidigare har ansvaret legat hos Mikael Nestius, vd på BBM.
– Vi har jobbat stenhårt med dessa delar i några år nu, hittat nyckelkompetensen och systemen samt byggt sedan 2014 tillsammans med teamet från RTM Business Partner Sveriges just nu vassaste säljorganisation, som Bonnier förvärvade helt och hållet vid årsskiftet, säger Martin Mellgren.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.