Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Han blir ny creative director på KAPI

Publicerad: 29 augusti 2017, 10:56

Magnus Sollenberg, Lovisa Tedenby och Filippa Dahlkild

Foto: Pressbild

Magnus Sollenberg lämnar F&B Factory för att bli delägare och creative director på KAPI.


Ämnen i artikeln:

F&B Factory

Kommunikationsbyrån KAPI har specialiserat sig på mångkulturell kommunikation och jobbar idag med kunder som Comviq, Lernia och Stockholms Läns Landsting.

Nu rekryterar byrån Magnus Sollenberg som ny creative director, han kommer även att kliva in som delägare. Magnus Sollenberg lämnar efter fyra år rollen som account director på Forsman & Bodenfors Factory.

– Det ska bli fantastiskt kul att få återuppta arbetet med Comviq igen. Efter att ha arbetat tre år med dem på Factory och dessutom med KAPI så är startsträckan kort. Det känns som att komma hem, berättar han i ett pressmeddelande.

KAPI värvar även Lovisa Tedenby och Filippa Dahlkild som kommer att jobba som marknadskoordinator respektive marknadsassistent. Lovisa Tedenby kommer närmast från Göteborgs universitet och Filippa Dahlkild från svenska FN-förbundet och Göteborgs universitet.

– Otroligt kul att vi har sådan medvind och att intresset ökat så markant för vår expertis inom mångkulturell kommunikation. Det känns tryggt att vi fått in Magnus med sin byråkompetens och att vi har både Filippa och Lovisa på plats för att möta våra kunders behov, säger Per Karlströmer, vd och delgrundare av KAPI AB.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

F&B Factory

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.