Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Han blir ny executive creative director på Prime

Publicerad: 2 februari 2021, 13:39

Carl Jannerfeldt kommer framöver att arbeta med Stockholm som bas.

Foto: Press

Carl Jannerfeldt flyttar hem från USA för att leda och utveckla Primes kreatörer och erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Prime

Carl Jannerfeldt kommer närmast från rollen som creative director på R/GA i New York. Efter tio år tar han nu klivet över Atlanten till pr-byrån Prime, där han blir executive creative director. Tillsammans med Jenny Hagblom, chef för Primes kreativa erbjudande, ska han leda och utveckla byråns kreatörer och erbjudande. 

– Jag har själv alltid sökt mig till sammanhang som skiljer sig från vad jag gjort tidigare. I det här fallet är det en byrå som besitter gedigen erfarenhet inom flera rätt så tunga och komplexa områden. Att förena den expertisen med ett starkare kreativt fokus känns som en väldigt stimulerande utmaning, säger Carl Jannerfeldt i ett pressmeddelande.

Carl Jannerfeldt har tidigare arbetat på Wieden+Kennedy och BBDO New York i USA, samt den svenska reklambyrån Farfar. Han har vunnit över 100 priser, varav 12 lejon i Cannes. 

– Carl Jannerfeldt har arbetat som kreativ ledare med några av världens största varumärken. Han har bevisligen kombinerat komplexa uppdrag, samhällsfrågor och kreativitet med helt nya grepp. Därför är jag otroligt glad över att kunna välkomna Carl till oss, säger Therese Bohlin, vd på Prime Weber Shandwick.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Prime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.