Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Han blir ny marknadschef på Göteborg film festival

Publicerad: 21 Februari 2020, 11:00

Karl Svedung lämnar Forsman & Bodenfors Inhouse för att bli marknadschef på Göteborg film festival.


Ämnen i artikeln:

Göteborg International Film Festival

De senaste sju åren har Karl Svedung jobbat som strategisk projektledare och kundansvarig på Forsman & Bodenfors Inhouse. Nu ersätter han Kim Nilsson, som i veckan gick tidagre till Bokmässan, som ny marknadschef på Göteborg film festival.

– Jag är oerhört glad att presentera Karl Svedung som ny marknadschef för Göteborg Film Festival. Karl kommer med sin breda erfarenhet tillföra värdefull kompetens för att fortsätta utveckla filmfestivalen som navet för filmkultur i Norden. Speciellt roligt är det också att få välkomna Karl tillbaka till organisationen igen efter så många år och se styrkan i hans engagemang för film och festivalen, säger Mirja Wester, vd på Göteborg film festival.

Mellan 2009 och 2012 jobbade Karl Svedung med sponsrings- och marknadsfrågor på Göteborg film festival.

– Jag ser mycket fram emot att leda marknadsarbetet för Nordens största filmfestival, bygga starka partnerskap med näringslivet och få fler att upptäcka riktigt bra film från hela världen på festivalens alla olika arenor. Det finns fantastiska möjligheter med filmfestivalens erbjudande som idag dessutom innefattar utomhusfilmfestivalen Open Air på sommaren, barnfilmfestivalen Prisma kring höstlovet och filmstreamingtjänsten Draken Film online året runt, säger Karl Svedung.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.