Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Han blir ordförande i Sveriges Annonsörer

Publicerad: 21 januari 2015, 15:08

Linus Almqvist.

Linus Almqvist blir ny ordförande i Sveriges Annonsörers verkställande utskott. Tidigare har han jobbat med ledarskap på Vattenfall, Barilla, SAS och Arla och även som rapartist.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerLinus Almqvist

Den nya posten tar Linus Almqvist över efter Ulf Hermansson Samell som nu är anställd som utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer.

– En utmaning att ta tag i är alla nya digitala tekniktrender som kan bli marknadslösningar, men även leda till integritetsutmaningar för konsumenter och varumärkesutmaningar för företag. Här måste vi som arbetar med marknadsföring vara lyhörda, smarta och ligga i framkant, säger Linus Almqvist, i ett pressmeddelande.

Till vardags är han chef för kommunikation och privatinsamling på Barncancerfonden.

Verkställande utskottet består av representanter från Sveriges Annonsörers medlemsföretag. De driver och bevakar frågor utifrån ett annonsörsperspektiv.

– Med Linus som ordförande lyfter VU och kommer kunna ta sig an tuffare uppgifter. Hans erfarenhet inom kommunikation och hans okonventionella ledarskap blir en stor tillgång i vårt arbete med de nya förutsättningarna för annonsörerna, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.

Linus Almqvist tillträder på posten den 5 februari.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.