Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Han får det kreativa ansvaret för Norrsken Foundation

Publicerad: 14 Augusti 2018, 11:55

Daniel Glasman lämnar MSL och JKL för att bli creative director på Niclas Adalberths Norrsken Foundation.


Daniel Glasman har över tio års erfarenhet från ledande positioner inom kommunikationsbranschen. Bland annat har han varit creative director på PhD Worldwide och var med och grundade varumärkesbyrån Dirty Butterfly. De senaste tre åren har han varit med och byggt upp MSL och JKL:s planningavdelningar.

Men nu är det dags för nästa steg i karriären. Som creative director på Norrsken Foundation blir Daniel Glasman ansvarig för att kommunicera det arbete som stiftelsen genomför. Den icke vinstdrivande Norrsken Foundation grundades av Klarna-medgrundaren Niklas Adalberth och jobbar för att stödja företag och organisationer som har en positiv inverkan på samhället.

– Det som verkligen lockade mig var att jobba strategiskt i en organisation som vill göra något bra för världen. Norrskens uttalade mål är att lansera världens första "impact unicorn" som lyckas förändra livet för uppåt en miljard människor. Då måste all kommunikation stödja det, säger Daniel Glasman till Resumé.

Daniel Glasman lyfter även fram Norrskens interna kultur som en kraftigt bidragande orsak till varför han sökte sig till stiftelsen.

Hittills har Norrsken Foundation huvudsakligen jobbat inhouse men med en del underleverantörer, ett upplägg som Daniel Glasman kommer att se över så fort han satt sig in i organisationen.

– Norrsken är ett fantastiskt team som redan gör väldigt mycket bra grejer och det är en ynnest att få jobba med kommunikation kring dem, säger Daniel Glasman.

Norrsken Foundations vd Erik Engellau-Nilsson är nöjd med rekryteringen.

– Vi är otroligt stolta att Daniel kommer till oss på Norrsken, han är som en modern renässanskommunikatör med bakgrund inom både media och kommunikation, liksom mode- och klubbranschen. Vi ser fram emot att tillsammans lyfta Norrsken till nästa nivå när vi nu tar varumärket vidare ut i världen, säger han till Resumé.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.