Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Han ska leda Spoons nya inhousesatsning

Publicerad: 15 April 2020, 07:50

Daniel Lagerqvist lämnar Discovery för att ta över som affärsansvarig på Spoon inhouse.


Ämnen i artikeln:

Spoon

I oktober 2019 meddelade contentbyrån Spoon att de skulle komma att starta upp Spoon inhouse. Den nya verksamheten vilar på tre ben: konsultarbete kring inhousefrågor, uthyrning av personal och rekrytering samt att kunderna kan outsourca sin inhouseavdelning till Spoon. Nu får affärsområdet en ny chef i Daniel Lagerqvist.

Daniel Lagerqvist kommer närmast från rollen som kommunikationsdirektör på tv-bolaget Discovery Sweden. Tidigare i karriären har han haft journalist- och redaktörsroller på både Aftonbladet, Expressen och Nerikes allehanda.

– Spoon har länge varit en av Nordens ledande byråer med fantastiska kreatörer och entreprenörer. När jag fick frågan om att leda nystartade Spoon Inhouse kändes det helt rätt. I dessa utmanande tider är kraven på en effektiv inhouseavdelning om möjligt ännu viktigare. Spoon Inhouse kommer att erbjuda rådgivning, stöttning och rekryteringshjälp under transformationen och jag tror stenhårt på konceptet, säger Daniel Lagerqvist i ett pressmeddelande.

– Spoon Inhouse har fått en flygande start och Daniel är exakt rätt person för att leda byrån framåt. Även i Coronatider har vi en fortsatt efterfrågan på detta. Daniel vet hur behoven på marknads- och kommunikationsavdelningarna ser ut, och han har tydliga och beprövade idéer om hur man löser både nya och gamla utmaningar. Tillsammans med kreatörerna och konsulterna i Real Agency Groups olika byråer och sitt eget nätverk kommer han kunna hjälpa företag med viktiga omställningar både nu och framgent, säger Anders Ribba, koncernchef på Spoon och Real Agency Group.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.