Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Han tar över det kreativa rodret på Vice-byrån Virtue

Publicerad: 5 Augusti 2019, 13:27

I somras vann Vices inhouse-byrå Grand Prix under Cannes Lions. Nu har byrån anställt dansken Morten Grubak som executive creative director för Norden och Storbritannien.


Morten Grubak får därmed uttökat ansvar efter att ha lett det kreativa på byrån i de nordiska länderna. Under Cannes Lions i sommar kammade Virtue hem inte mindre än åtta lejon, varav fyrå för Carlings-kampanjen "Address the Future", bland annat en Grand Prix.

Innan dess var han creative director för Köpenhamnskontoret i två år dit han hämtades från Konstellation i samma stad.

Virtues chef för EMEA and Asia Pacific Rob Newlan säger till The Drum att Morten Grubak har haft en central betydelse i Virtues transformation från contentproducent till ett konceptuellt kommunikationshus.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.