Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Han tar över som ny chef på NoA-byrån Making Waves

Publicerad: 29 April 2020, 13:04

Peter Nordlöv, tidigare Youtube and creative sales lead på Google, tar över som ny managing director på den 40 man starka byrån.


Ämnen i artikeln:

The North AllianceMaking Waves

Sedan vd:n Cecilia Bernard i augusti 2019 lämnade NoA-ägda Making Waves har nätverkets COO Per Bruun agerat som tillförordnad managing director på byrån. Kort efter att Cecilia Bernard lämnade tvingades byrån till nedskärningar om 13 tjänster samt ett antal provanställningar samtidigt som några ledande profiler valde att lämna. I samband med nedskärningarna berättade NoA:s Sverigechef Petronella Panérus att Making Waves framöver skulle satsa på UX och tech och flytta affärsutvecklingsdelarna till andra delar av nätverket.

Nu får byrån en ny managing director i Peter Nordlöv som de senaste tio åren jobbat på Google i Sverige. På Google har Peter Nordlöv haft en ledande försäljningsroll för bland annat Youtube.

– Vi är superglada över att kunna knyta Peter till NoA-familjen. Många av oss här i huset på Tulegatan har väldigt goda erfarenheter av att ha samarbetat med Peter i hans roll på Google så det ska bli väldigt kul att få jobba närmare ihop. Peters gedigna erfarenhet från att jobba med digitala produkter och hans breda kunskap inom marknadsföring utgör ett fantastiskt tillskott till Making Waves och hela NoA-gänget, säger Petronella Panerus, Sverigechef för NoA.

Making Waves har i dagsläget cirka 40 anställda och jobbar med kunder som Coop, Castellum, Getinge och Electrolux. Peter Nordlöv tillträder sin nya tjänst den 4 maj.

– Jag blev jätteglad över frågan när NoA hörde av sig. I mina tidigare jobb har jag jobbat nära företag med att hjälpa dem med deras digitala närvaro, och att nu få kunna kliva in i en organisation som dagligen hjälper företag att skapa deras digitala affärer känns superspännande. Företags behov av att digitalisera sin affär har aldrig varit större, och jag ser mycket fram emot att få jobba på en byrå som är specialister på just detta, säger Peter Nordlöv.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.