Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Han tar över Sticky Beat

Publicerad: 12 mars 2015, 08:27

Michael Dabrowski.

Foto: Pressbild.

Michael Dabrowski är ny vd på digitalbyrån Sticky Beat. Han kommer närmast från Adamsky som han var med och grundade.


Ämnen i artikeln:

AdamskySticky Beat

Sticky Beat startade 2006 har har utvecklats från ett produktionsbolag till en digital byrå, som i dag har cirka 20 anställda på fyra kontor. Nu har de tagit in Michael Dabrowski från Adamsky att leda verksamheten. Tidigare vd:n Malin Ingevall tar istället en plats i styrelsen.

– Det känns otroligt bra. Vi är på en spännande och växande resa med Sticky Beat och Michael kommer in i rätt tid, med precis rätt förutsättningar och erfarenheter för att lägga i nästa växel med oss, säger hon i en kommentar.

Michael Dabrowski var med och grundade agenturen Adamsky år 2003. Mellan 2011 och 2013 var han vd på Minimarket, men gick under fjolåret tillbaka för att jobba med strategifrågor. Nu har han alltså tagit ett nytt kliv.

– Adamsky har varit en fantastisk resa och ett bevis på hur långt man kommer med en stark själ i ett företag som lyfts fram med ett lika starkt varumärke. Sticky Beat är ett perfekt nästa steg för mig, med alla egenskaper som jag uppskattar och inspireras av i ett företag, kommenterar han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

AdamskySticky Beat

Dela artikeln: