Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Här är Bannerflows nya chief marketing officer

Publicerad: 13 december 2018, 15:15

Foto: Janne Naess

Annonsteknikbolaget Bannerflow anställer Lotta Laurin i rollen som chief marketing officer.


Lotta Laurin kommer senast från Salesforce, där hon haft rollen som nordisk marknadschef. Innan dess har hon bland annat jobbat som i olika roller på PostNord och varit vd på marknadsföringsbransch-organisationen Swedma. I den nya rollen ska Lotta Laurin sätta Bannerflow på kartan som ledande plattform för digital annonsering.

- Att få möjligheten att vara en del i tech-Europas mest intressanta och snabbast växande bolag känns mycket bra och ska bli otroligt spännande, . Bannerflow har ett fantastiskt utgångsläge och jag ser fram emot att vara med och utveckla Bannerflow vidare och jag är övertygad om att vår teknik kommer ha en avgörande betydelse får våra kunders utveckling säger Lotta Laurin, ny chief marketing officer på Bannerflow.

Som del av Bannerflow's ledningsgrupp kommer Lotta Laurin rapporterar till bolagets vd Nicholas Högberg.

- Jag är oerhört glad att Lotta väljer att ansluta till Bannerflow's team och vill vara med på den spännande expansionsresa som vi nu drar igång på allvar. Med hennes stora kunskap kring att bygga SaaS-bolag, erfarenhet från marknad och hennes stora driv har vi de bästa tänkbara förutsättningarna att fortsätta skala upp vår verksamhet på samtliga plan, säger Nicholas Högberg, vd på Bannerflow.

Lotta Laurin tillträder sin nya roll den 11:e februari 2019.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.