Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 27 februari 2018, 08:32
Nils Kempe.
Nils Kempe blir creative director på den nystartade Omnicom-byrån Hearts & Science.
För ett par veckor sedan stod det klart att Omnicom Media Group (OMG) startar sin tredje byrå i Sverige, under namnet Hearts & Science. En byrå vars datadrivna insikter ska passa kunder i framkant.
– Inom två år skulle jag bli förvånad om Hearts & Science inte är en topp 10-byrå i storlek, sa en målmedveten koncernchef Ali Tajbakhsh då.
Den första kunden blev spelbolagsjätten ComeOn!
LÄS MER: Omnicom startar ny byrå i Sverige: Hearts & Science
LÄS MER: Hearts & Science vinner storkunden ComeOn!
Byrån befinner sig fortsatt i startgroparna och tillsätter nu en creative director. Nils Kempe kommer senast från Bizkit Havas där han jobbat med kunder som TV4, C More och Svenska Fotbollförbundet. Som ny cd beskriver han Hearts & Science som en byrå som representerar något nytt "som är helt rätt i tiden".
– Det känns otroligt inspirerande att få komma in i den här fasen av byråns etablering, säger han i en kommentar.
Björn Lindgren, byråns coo beskriver känslan inför nyförvärvet som "fantastisk".
– Nils blir med sin personlighet och kompetens en viktig pusselbit framöver i byggande av Hearts & Science totala erbjudande där det data-drivna möter styrkan i kreativ spets och produktion, säger han i en kommentar.
Mårten Färlin