Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hearts & Science värvar cd

Publicerad: 27 Februari 2018, 08:32

Nils Kempe.

Nils Kempe blir creative director på den nystartade Omnicom-byrån Hearts & Science.


Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasOmnicomHearts & Science

För ett par veckor sedan stod det klart att Omnicom Media Group (OMG) startar sin tredje byrå i Sverige, under namnet Hearts & Science. En byrå vars datadrivna insikter ska passa kunder i framkant.  
– Inom två år skulle jag bli förvånad om Hearts & Science inte är en topp 10-byrå i storlek, sa en målmedveten koncernchef Ali Tajbakhsh då.

Den första kunden blev spelbolagsjätten ComeOn!

LÄS MER: Omnicom startar ny byrå i Sverige: Hearts & Science

LÄS MER: Hearts & Science vinner storkunden ComeOn!

Byrån befinner sig fortsatt i startgroparna och tillsätter nu en creative director. Nils Kempe kommer senast från Bizkit Havas där han jobbat med kunder som TV4, C More och Svenska Fotbollförbundet. Som ny cd beskriver han Hearts & Science som en byrå som representerar något nytt "som är helt rätt i tiden".

– Det känns otroligt inspirerande att få komma in i den här fasen av byråns etablering, säger han i en kommentar.

Björn Lindgren, byråns coo beskriver känslan inför nyförvärvet som "fantastisk".

– Nils blir med sin personlighet och kompetens en viktig pusselbit framöver i byggande av Hearts & Science totala erbjudande där det data-drivna möter styrkan i kreativ spets och produktion, säger han i en kommentar.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.