Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

HiQ stärker sin kreativa avdelning

Publicerad: 26 November 2018, 09:38

David Elander Hinnerud, Malin Saarinen och Julia Gillgren.

Affärs- och tjänsteutvecklingsföretaget HiQ har det senaste året varvat upp sin kreativa motor. Nu fortsätter man satsningen genom rekryteringarna av Julia Gillgren, Malin Saarinen och David Elander Hinnerud.


Ämnen i artikeln:

HiQ

De senaste åren har HiQ framför allt uppmärksammats för sitt arbete med Swish, en app med ett av Sveriges mest omtyckta varumärken.

Bolaget, som i grund och botten sysslar med affärs- och tjänsteutveckling, har de senaste åren stärkt sitt erbjudande inom kreativitet och kommunikation.

– Vi jobbar med att använda teknik för att skapa lösningar som både förenklar och gör oss människors liv lite skojigare. En väldigt viktig del i det är kreativitet. Så även om vi har vår absoluta tyngd inom teknik så är det naturligt att vi växer på den kreativa sidan. Sen är det väl ingen hemlighet att vi i takt med det även blir en intressant kommunikationspartner, säger Erik Ridman, kommunikationschef på HiQ.

Nu ser man till att stärka den kreativa avdelningen ytterligare. Kreatörsduon Julia Gillgren och Malin Saarinen kommer senast från reklambyrån Uncle Unicorn och har tidigare i karriären vunnit två guldägg, vunnit tävlingen Young glory och utsätts till årets marknadsförare i Göteborg.

– Vi anslöt till HiQ för att visionen och kulturen här är helt otrolig. Det finns en stark känsla av att vi tillsammans, just nu, utvecklar framtiden. Hur klyschigt det än låter, säger Malin Saarinen.

– Att vara på ett digitalt bevandrat ställe som HiQ är något vi strävat efter hela vår karriär. I våra huvuden är gränserna mellan teknik och kommunikation obefintliga, lägger Julia Gillgren till.

Nyligen har även David Elander Hinnerud, senior art director, anslutit till HiQ som creative lead.

– Att väggarna mellan marknadsavdelningarna och produktutveckling, tjänsteutveckling, företagsledning och IT blir allt tunnare har väl inte undgått någon. HiQs position som en strategisk partner som spänner över samtliga områden gör att möjligheterna är oändliga, säger David Elander Hinnerud.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

HiQ

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.