Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon är Cloettas nya marknadsdirektör

Publicerad: 17 November 2020, 10:00

Helena Wallentin ersätter Anna Bartholf som nyligen gick till E.On.


Ämnen i artikeln:

Cloetta

Helena Wallentin är ny marknadsdirektör på Cloetta Sverige. Hon tar också plats i bolagets svenska ledningsgrupp. Hon kommer senast från rollen som marknadschef inom Orkla Foods Sverige där hon i dag är ansvarig för koncernens varumärken inom affärsområdet Frukost & Drycker.

Helena Wallentin har en lång bakgrund inom FMCG på varumärken som Skånemejerier, Ferrero Scandinavia och Coca-Cola. Hon tillträder sin nya roll den 12 januari.

– Jag ser mycket fram emot utmaningen att växa och stärka Cloettas redan starka varumärkesportfölj tillsammans med mina kommande kollegor. Min magisteruppsats på Ekonomprogrammet vid Lunds universitet skrev jag för Cloetta och därför känns det lite extra roligt att, nu 20 år senare, få förtroendet för uppdraget, säger Helena Wallentin i ett pressmeddelande. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cloetta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.