Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 20 mars 2015, 12:08
Anna Lundin
Foto: SOK
Anna Lundin utses till ny kommunikations- och marknadschef för Sveriges Olympiska Kommitté (SOK).
Ämnen i artikeln:
SOKHennes huvuduppgift blir att stärka värdet och intäkterna av det Olympiska varumärket. Anna Lundins senaste arbetsplats har varit på konsultfirman LynxEye brand consultants AB i Stockholm som arbetar med varumärkesbyggande. Där har hon haft rollen som projektledare och ansvarat över försäljning av tjänster som varumärkes- och marknadsstrategier. Innan det var hon på Tetra Pak international i fem år och dessförinnan på Procter & Gamble Nordic.
– Anna ska utveckla och driva kommersiella samarbeten och projekt för att skapa intäkter till SOK:s Topp- och Talangstöd. Detta skapar direkta förutsättningar för framgångar i kommande olympiska spel. I uppdraget ligger också att utveckla och finansiera olika Drömprojekt för att inspirera fler unga, ledare och föräldrar att bli mer delaktiga i den olympiska rörelsen, säger Peter Reinebo, SOK:s verksamhetschef i ett pressmeddelande.
Anna Lundin kommenterar det nya uppdraget i en kommentar:
– Det ska bli både spännande och roligt att arbeta med SOK och dess starka varumärke och möjligheter att påverka våra möjligheter till idrottsliga framgångar ur mitt perspektiv.
Linnéa Kihlström
Ämnen i artikeln:
SOK