Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon är SOK:s nya marknadschef

Publicerad: 20 mars 2015, 12:08

Anna Lundin

Foto: SOK

Anna Lundin utses till ny kommunikations- och marknadschef för Sveriges Olympiska Kommitté (SOK).


Ämnen i artikeln:

SOK

Hennes huvuduppgift blir att stärka värdet och intäkterna av det Olympiska varumärket. Anna Lundins senaste arbetsplats har varit på konsultfirman LynxEye brand consultants AB i Stockholm som arbetar med varumärkesbyggande. Där har hon haft rollen som projektledare och ansvarat över försäljning av tjänster som varumärkes- och marknadsstrategier. Innan det var hon på Tetra Pak international i fem år och dessförinnan på Procter & Gamble Nordic.

– Anna ska utveckla och driva kommersiella samarbeten och projekt för att skapa intäkter till SOK:s Topp- och Talangstöd. Detta skapar direkta förutsättningar för framgångar i kommande olympiska spel. I uppdraget ligger också att utveckla och finansiera olika Drömprojekt för att inspirera fler unga, ledare och föräldrar att bli mer delaktiga i den olympiska rörelsen, säger Peter Reinebo, SOK:s verksamhetschef i ett pressmeddelande.

Anna Lundin kommenterar det nya uppdraget i en kommentar:
– Det ska bli både spännande och roligt att arbeta med SOK och dess starka varumärke och möjligheter att påverka våra möjligheter till idrottsliga framgångar ur mitt perspektiv.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

SOK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.