Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon blir ny CMO på Linas Matkasse Group

Publicerad: 22 April 2020, 06:48

Ulrika Wallin har tidigare arbetat på Paf Multibrand Limited, Bonnier Broadcasting och Tele2.

Foto: Press

Ulrika Wallin kliver in som ny CMO på Linas Matkasse Group, med ansvar för sälj- och marknadsaktiviteter i Sverige och Norge.


Ulrika Wallin kommer närmast från sin tjänst som CMO på det digitala spelbolaget Paf Multibrand Limited. Innan dess har hon varit marknadschef på Bonnier Broadcasting (C More, TV4 och TV4 Play) och digital marketing manager på telekombolaget Tele2. Totalt har hon 20 års erfarenhet av arbete inom marknadsföring och digital försäljning. 

– Det gläder mig att en person med Ulrikas kaliber ansluter till vår ledningsgrupp. Bolaget har de senaste två åren genomgått stora förändringar som har öppnat upp nya möjligheter för oss inom marknadsföring och digital försäljning, säger Walker Kinman, vd på Linas Matkasse Group, i ett pressmeddelande. 

Som CMO ansvarar Ulrika Wallin för samtliga sälj- och marknadsaktiviteter i både Sverige och Norge. Hon tar också plats i bolagets nordiska ledningsgrupp. 

– Jag är oerhört glad att få börja arbeta på Linas Matkasse Group och med den resan som ska göras. Det är en förmån att få arbeta med en produkt som underlättar vardagen för väldigt många kunder och bidrar till att barn och vuxna äter bättre mat. Hållbarhetsaspekten med mindre matsvinn och utvalda leverantörer av närodlad mat ger mig en extra glädje i att gå till jobbet, säger Ulrika Wallin.

Linas Matkasse Group grundades 2008 och har idag verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Förutom Linas Matkasse äger man också varumärkena Godtlevert, Adams Matkasse och Retnemt. Under 2019 omsatte bolaget 1,1 miljarder kronor. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.