Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon blir ny kommunikationschef på Bokmässan

Publicerad: 13 April 2018, 08:23

Maria Norberg efterträder Birgitta Jacobsson Ekblom och blir ny kommunikationschef på Bokmässan.


Ämnen i artikeln:

Bokmässan

De senaste åren har varit stormiga för Bokmässan i Göteborg. Mässan kritiserades för sin veliga hållning till högerextremistiska Nya Tider som medverkade vid förra årets mässa, ett beslut man reviderat inför årets mässa.

Nu får man en ny kommunikationschef i Maria Norberg. Norberg kommer närmast från en tjänst på statsledningskontoret i Göteborg där hon ansvarat för extern kommunikation. Tidigare i karriären har hon bland annat jobbat som pr-chef och vd på Jerlov kommunikation.

– Att få vara med och leda utvecklingen av Nordens största kulturevenemang ska bli otroligt inspirerande! Det här är på många sätt ett drömuppdrag för mig, där jag får möjlighet att använda alla mina samlade färdigheter och förmågor. Det handlar självklart om hur Bokmässan syns, kommunicerar och får genomslag. Men också om att, tillsammans med resten av teamet, ta Bokmässan in i framtiden och samtidigt värna den som en unik och angelägen mötesplats för litteratur, lärande och viktiga samhällsfrågor, säger Maria Norberg i ett pressmeddelande.

Maria Norberg efterträder Birgitta Jacobsson Ekblom som går i pension.

– Maria Norberg utmärker sig med sin breda erfarenhet och sin kompetens inom kommunikation och marknadsföring. Som tidigare byråchef och senast ansvarig för extern kommunikation inom offentlig sektor har hon med sig erfarenheter som Bokmässan och våra samarbetspartners kommer att få stor nytta av. Jag är säker på att Maria, tillsammans med hela vårt team, blir en motor i Bokmässans utveckling, säger Frida Edman, tf mässansvarig på Bokmässan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bokmässan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.