Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 18 Augusti 2020, 08:19
Helena Mattsson.
Foto: Press
En mer datadriven marknadsföring och försäljning – det är målet när Helena Mattsson blir ny marknads- och försäljningschef på Coop Butiker & Stormarknader.
Ämnen i artikeln:
CoopHelena Mattsson axlar rollen som marknads- och försäljningschef på Coop Butiker & Stormarknader, efter en omorganisation där Patrik Levin, chef för vardagshandeln, lämnar för att bli vd för Gekås i Ullared.
– Digitaliseringen påverkar handeln väldigt tydligt och vi kommer därför att förändra organisationen för att möta detta både för våra fysiska butiker och vår e-handel. Jag har tidigare arbetat som analytiker, och ser ett stort behov av att styra marknadsföringen och försäljning mer datadrivet, säger Helena Mattsson.
Coop Butiker & Stormarknader består av närmare 300 butiker i Stockholm, Mälardalen och stora delar av Skåne och Halland. 2019 förvärvade man danskägda Netto, och man kommer den närmaste månaden att ha ställt om de 150 butikerna till Coop.
Vilka ser du som de viktigaste frågorna för dig framöver?
– Vi har dels mycket att titta på när det gäller digitaliseringen. Sen är pris och sortimentsfrågorna otroligt viktiga för vår del.
LÄS MER: Björn Larsson slutar som marknadsdirektör – ska fortsätta hjälpa Coop
Ämnen i artikeln:
Coop