Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Hon blir ny marknadschef på Coop Butiker & Stormarknader

Publicerad: 18 Augusti 2020, 08:19

Helena Mattsson.

Foto: Press

En mer datadriven marknadsföring och försäljning – det är målet när Helena Mattsson blir ny marknads- och försäljningschef på Coop Butiker & Stormarknader.


Ämnen i artikeln:

Coop

Helena Mattsson axlar rollen som marknads- och försäljningschef på Coop Butiker & Stormarknader, efter en omorganisation där Patrik Levin, chef för vardagshandeln, lämnar för att bli vd för Gekås i Ullared. 

– Digitaliseringen påverkar handeln väldigt tydligt och vi kommer därför att förändra organisationen för att möta detta både för våra fysiska butiker och vår e-handel. Jag har tidigare arbetat som analytiker, och ser ett stort behov av att styra marknadsföringen och försäljning mer datadrivet, säger Helena Mattsson. 

Coop Butiker & Stormarknader består av närmare 300 butiker i Stockholm, Mälardalen och stora delar av Skåne och Halland. 2019 förvärvade man danskägda Netto, och man kommer den närmaste månaden att ha ställt om de 150 butikerna till Coop.

Vilka ser du som de viktigaste frågorna för dig framöver?
– Vi har dels mycket att titta på när det gäller digitaliseringen. Sen är pris och sortimentsfrågorna otroligt viktiga för vår del. 

LÄS MER: Björn Larsson slutar som marknadsdirektör – ska fortsätta hjälpa Coop 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.